Jei pavaldinį tenka barti du kartus – kaltas vadovas

Ekspertai teigia: jeigu vadovui tenka barti vieną darbuotoją du kartus – kritikos nusipelnė pats vadovas.

Kodėl? Todėl, kad jis nesugebėjo tinkamai perduoti informacijos pirmąjį kartą, teigia ugdomojo vadovavimo specialistai.

Retas vadovas būna absoliučiai patenkintas savo pavaldinių darbu – ką nors, žiūrėk, vis tiek būtų galima padaryti geriau… Iš čia kyla būtinybė pasikalbėti apie profesinių nesėkmių priežastis.

Nuo to, ar sugeba vadovas tinkamai vesti tokio pobūdžio pokalbį, priklauso, ar lips pavaldinys (o kartu ir pats viršininkas) ant to paties grėblio dar kartą.

Ant kilimo

Daugelis verslo konsultantų vadovams rekomenduoja tam tikrą laiką griežtai nekritikuoti naujokų. Adaptacijos periodas naujajame darbe trunka maždaug pusmetį.

Pasikvietę į savo kabinetą pavaldinį, kalbėkite apie konkrečius jo poelgius, remkitės faktais ir pavyzdžiais, tačiau nekritikuokite asmenybės. Pokalbis turi būti lakoniškas, o jo pabaigoje būtinas reziumė.

Kantrybės ribos

Jeigu darbuotojas sąžiningai atlieka savo darbą, tačiau vadovas dėl kokių nors priežasčių vis tiek juo nepatenkintas, tuomet kaltas pats vadovas, teigia ugdomojo vadovavimo specialistai.

Tokiomis aplinkybėmis vadovas daro vieną iš dviejų paplitusių klaidų. Arba jis užkrovė darbuotojui realiai nepakeliamą darbą, arba nesugeba aiškiai ir konstruktyviai apibrėžti, ko iš jo nori. V. Kolosas teigia, jog aukščiausios grandies vadovai, kurių žodis – aukso vertės, privalo mokytis bendravimo psichologijos bei tobulinti retorikos įgūdžius. Jeigu geras darbuotojas nesupranta kritikos, vadinasi, šią kritiką jums reikia atsukti į save.

Problemos ne darbe

Jeigu nepriekaištingos reputacijos darbuotojas ima reguliariai klysti arba abejingai žiūrėti į savo darbą, toks elgesys greičiausiai reiškia, kad jis susidūrė su neprofesinio pobūdžio problemomis.

Šiuo atveju trumpa ir lakoniška kritika jau netinkama. Pasikalbėti reikėtų, kaip sakoma, iš širdies. Galbūt pavaldinys susidūrė su tokiomis problemomis, kurias jūs, kaip vadovas, nesunkiai galite išspręsti.

Nenormatyvi leksika

Jeigu darbuotojo klaidos yra ne sisteminio ir ne fatališko pobūdžio, ir jis nuoširdžiai stengiasi pakoreguoti savo elgesį, vadovas savo pretenzijas turėtų sušvelninti. Pavyzdžiui, užuot sakęs „jūs nepateisinote mano lūkesčių„, sakykite „mano lūkesčiai nevisiškai pasiteisino“ arba „aš tikiu, kad jūs sugebate kur kas daugiau.“

Pavyzdžiai

Tarkime, jūsų darbuotojas nespėjo laiku paruošti ataskaitos.

Kaip turėtumėte elgtis?

Pasikvieskite jį į savo kabinetą, kad galėtumėte pasikalbėti akis į akį.

• Įvardykite faktą: „Darbas nepadarytas nurodytu laiku“.
• Įvertinkite pasekmes visai kompanijai: „Dėl to stoja kitų skyrių darbas.“
• Paaiškinkite, kaip pataisyti situaciją: „Padėtį galima pataisyti, jeigu jūs baigsite darbą šiandien iki 13.30 val.“
• Patarti, kaip išvengti keblumų ateityje: „Jeigu ateityje rinksite informaciją visą periodą, jums nebus taip sudėtinga pateikti ataskaitą greičiau.“

Kaip neturėtumėte elgtis?

• Kritikuoti kolegų akivaizdoje.
• Vertinti darbuotojo asmenines savybes: „Jūs labai lėtų apsukų.“
• Kaltinti: „Jūs paprasčiausias tinginys.“
• Grasinti: „Jeigu tai pasikartos dar kartą, turėsite problemų.“
• Duoti tuščius patarimus: „Trys dienos – pakankamas laiko tarpas šiam darbui. Jeigu mažiau tinginiautumėte, viską suspėtumėte laiku.“

Šaltinis: ve.lt

Please wait...
Dalis tekstų Elijuje skirta tik Contribee prenumeratoriams. Užsiprenumeravę paremsite puslapį, prisidėsite prie jo gyvavimo ir augimo. Su Jūsų pagalba bus dar daugiau gero, įdomaus, reikalingo ir naudingo turinio. Ačiū Jums!
Apie prenumeratą.

Skirti paramą

Parašykite komentarą

Būti laimingu - tavo pašaukimas