Trys gero darbdavio taisyklės pagal „Lidl“

Siekį tapti vienu patraukliausių darbdavių Lietuvoje prekybos tinklas „Lidl“ užsibrėžė jau prieš trejus metus, kai įžengė į Lietuvos rinką ir ėmėsi darbuotojų paieškos pirmosioms parduotuvėms. Šiemet bendrovė įvertinta prestižiniais „Top Employer 2019 Lietuva“ ir „Top Employer 2019 Europe“ sertifikatais, o kasmet „CV Online“ organizuojamuose geriausio darbdavio rinkimuose laurus prekybos srityje „Lidl“ pelnė trejus metus iš eilės. Pasak „Lidl Lietuva“ personalo vadovės Sandros Savickienės, visi šie apdovanojimai – ne finišas, o kelio dalis ir ženklas, kad įmonė eina teisinga linkme.

S. Savickienė pasakoja, kad 2016 m., ruošiantis atidaryti pirmąsias parduotuves, žinią apie naują darbdavį rinkoje reikėjo paskelbti greitai: „Pirmiausia savęs paklausėme: koks turėtų būti „Lidl“ darbuotojas? Kokiu darbdaviu norime būti? Atsakymuose į abu šiuos klausimus radome tas pačias vertybes, kuriomis ir vadovaujasi „Lidl“ – tai patikimas, pagarbus, dinamiškas, tarptautinis ir efektyvus darbdavys. Būtent šiomis vertybėmis ir požiūriu į darbą vadovaujamės iki šiol.“

„Lidl Lietuva“ personalo vadovė tikina, kad kiekvienas šio prekybos tinklo darbuotojas kartu yra ir jo ambasadorius, formuojantis darbdavio įvaizdį – ne vienas darbutojas įmonę pasirinko dėl „Lidl“ jau dirbančių draugų ir artimųjų rekomendacijų. Ji prideda, kad tiek prestižinius apdovanojimus, tiek teigiamus darbuotojų atsiliepimus jau trejus metus padeda išlaikyti trys iš pirmo žvilgsnio paprastos taisyklės. „Tačiau jų laikytis reikia nuolatos, ne tik pritrūkus darbuotojų“, – įsitikinusi S. Savickienė.

1. Kalbėtis

Žinoti, kuo gyvena darbuotojai, kas jiems rūpi, kas neramina ir kas džiugina – kiekvieno gero darbdavio pareiga. „Todėl atliekame darbuotojų lūkesčių ir požiūrio į darbovietę, darbo aplinką bei komandą tyrimus. Gautus rezultatus analizuojame komandų dirbtuvėse – nagrinėjame problemas ir ieškome sprendimo būdų. Atsakomybę už sprendimų įgyvendinimą prisiima kiekvienas komandos narys, todėl neišspręstų problemų nelieka“, – pasakoja „Lidl Lietuva“ personalo vadovė.

Anot jos, ne mažiau svarbus ir kasdienis bendravimas – visas įmonės naujienas darbuotojai vidinėmis komunikacijos priemonėmis sužino pirmieji. Pastebėjus, kad net 78 proc. keliskart per dieną internete naršančių darbuotojų naudojasi socialiniais tinklais, žinią darbuotojams „Lidl“ skleidžia ir šiais kanalais – svarbiausia, kad žinia pasiektų greitai.

„Lidl“ taip pat supranta, kad darbo aplinkoje gali atsirasti klausimų, kuriuos užduoti garsiai gali būti nepatogu ar nesmagu, todėl prekybos tinklo sistemoje dirba ir komunikacijos specialistas, kuris gali atlikti ir psichologo funkcijas. S. Savickienė pažymi, kad tai yra neutralus asmuo darbuotojo interesams ginti: „Kiekvienas turi galimybę su juo pasikalbėti, paprašyti patarimo ir visiškai konfidencialiai aptarti bet kokius rūpimus klausimus. Darbuotojai šiuo žmogumi itin pasitiki ir mielai šia galimybe naudojasi – tokie pokalbiai itin vertingi siekiant suprasti jų lūkesčius.“

2. Rūpintis

Sąžiningas atlygis už atliktą darbą – vienas pagrindinių „Lidl“ siekių. Todėl šio prekybos tinklo atlyginimai – didžiausi iš visų didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų (2019 m. kovo mėn. „Sodros“ duomenys). Iš kitų rinkos žaidėjų „Lidl“ išsiskiria ir savo atlyginimų sistema. „Tik įsidarbinus, parduotuvių darbuotojų sutartyse iškart numatomos ir atlyginimo kilimo pakopos ketveriems metams į priekį – darbuotojai gali būti užtikrinti dėl savo atlygio ir jo augimo“, – sako S. Savickienė. „Nuolat stebime tendencijas bei siekiame išlikti lyderiais algų mokėjimo klausimu – jei matome, kad rinkos atlyginimai kyla, savo darbuotojų atlyginimus taip pat padidiname. Pavyzdžiui, nuo šių metų sausio 1 d. visiems parduotuvių bei logistikos centro darbuotojams be išimties atlyginimai pakelti 7 proc.“

Prekybos tinklas rūpinasi ne tik finansine darbuotojų gerove, bet ir sveikata: darbuotojai kasmet nemokamai skiepijami nuo gripo, o centriniame „Lidl“ biure nuolat rengiamos sporto treniruotės. Be to, nuo šių metų pradžios visi darbuotojai po bandomojo laikotarpio apdraudžiami papildomu sveikatos draudimu, kuris leidžia naudotis privačių sveikatos priežiūros įstaigų paslaugomis. S. Savickienė pažymi, kad šis sprendimas priimtas atsižvelgus į minėtos darbuotojų apklausos rezultatus.

3. Leisti augti

„Lidl“ personalo vadovė įsitikinusi, kad profesinio tobulėjimo ir augimo galimybės – vienas didžiausių darbuotojų motyvaciją didinančių veiksnių: „Todėl stengiamės darbuotojams sudaryti kuo palankesnes sąlygas augti. Specialios vidinės talentų ugdymo programos metu vertinamos darbuotojų kompetencijos ir bendradarbiavimo gebėjimai bei sudaromas asmeninis tobulėjimo planas kiekvienam, norinčiam išmokti ir sužinoti daugiau.“

Tai, kad programa veiksminga įrodo ir jos rezultatai – vien per 2018 m. net 15 proc. įmonės darbuotojų pakeitė savo pareigas ir pakilo karjeros laiptais. Užsibrėžus tinkamus tikslus ir jų siekiant, parduotuvės darbuotojas gali tapti jos vadovu – pasak S. Savickienės, tokių atvejų prekybos tinkle vis daugiau.

Tačiau tobulėjimas užėmus vadovo kėdę nesibaigia – jiems nuolat rengiami mokymai ir seminarai, kur vadovai mokosi vieni iš kitų. Lyderystė – svarbus vadovo gebėjimas, kuris įmonėje ugdomas „High five“ programos pagalba. Svarbiausi jos principai – skatinti vidinę padalinio komunikaciją, darbuotojų ugdymą, didinti efektyvumą bei dinamiškumą, pasitikėjimą, sąžiningą darbą ir atsakomybę. „Šias savybes pirmiausia turi įgyti pats vadovas – tuomet jis tampa pavyzdžiu kitiems“, – įsitikinusi S. Savickienė.

Šaltinis: 15min.lt


elijas.lt KOMENTARAS

Kalbėtis su savo darbuotojais, rūpintis jais ir leisti jiems augti – teisingas ir toliaregiškas kompanijos vadovybės požiūris. Turint tokią nuostatą, visai nekeista, kad kompanija laimi įvairiuose darbdavių rinkimuose. Atlyginimas dar nėra viskas. Darbuotojas nori geros atmosferos, jam svarbu, kad su juo kalbėtųsi, jį suprastų. Matydamas, kad juo tikrai rūpinasi, o ne tik pranešimuose spaudai, darbuotojas jaus prieraišumą ir lojalumą savo darbovietei, gerbs vadovus.

Vienas pagrindinių dalykų – neribojamas darbuotojo augimo potencialas. Žinodamas, kad jis turi realias galimybes būti paaukštintu ir daryti karjerą, darbuotojas įgauna papildomos motyvacijos stengtis ir padaryti daugiau, negu iš jo prašoma. Juo labiau, jeigu darbuotojams ne tik kad netrukdoma augti ir tobulėti, bet jiems “nuolat rengiami mokymai ir seminarai”.

Dar vienas momentas, paminėtas personalo vadovės: „šias savybes pirmiausia turi įgyti pats vadovas – tuomet jis tampa pavyzdžiu kitiems“. Tai absoliučiai teisingas ir pirmutinis punktas. Norėdamas kažko reikalauti iš kitų, vadovas pirmiausia pats turi tai daryti ar taip elgtis.

Please wait...
Dalis tekstų Elijuje skirta tik Contribee prenumeratoriams. Užsiprenumeravę paremsite puslapį, prisidėsite prie jo gyvavimo ir augimo. Su Jūsų pagalba bus dar daugiau gero, įdomaus, reikalingo ir naudingo turinio. Ačiū Jums!
Apie prenumeratą.

Skirti paramą

Parašykite komentarą

Būti laimingu - tavo pašaukimas